Levering en verzending

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bij alle artikelen in de webwinkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. Artikelen die direct leverbaar zijn uit onze voorraad, heeft u in Nederland en België de volgende dag in huis mits u op een werkdag bestelt voor 16.00 uur. Voor de artikelen die niet direct op voorraad zijn, gelden andere levertijden. Deze levertijden vindt u naast het betreffende artikel. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het artikel met de langste levertijd, omdat alle artikelen voor zover mogelijk in één keer worden verzonden.

Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen?

In uw account kunt u zien of uw bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.

Als uw bestelling in uw account de status ‘verzonden’ heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet DHL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Als u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u ons belt.

De levertijd van mijn bestelling is verlopen, waarom heb ik mijn bestelling nog niet?

Bij het plaatsen van uw bestelling doen wij onze best om alles in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Het kan voorkomen dat een bestelling niet is verzonden ondanks dat de status op ‘verzonden’ staat. Uw bestelling is dan mogelijk verloren gegaan tijdens de verzending. Mocht u 3 werkdagen na het verstrijken van de levertijd uw artikel nog niet ontvangen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen binnen Nederland:  € 5,95
Bestellingen onder rembours (Nederland) € 11,45
Bestellingen naar Belgie en Duitsland   € 8,50

Welk bedrijf leverd mijn bestelling?

De verzendingen worden verzorgd door PostNL of DHL. De pakketdienst PostNL of DHL biedt het pakket 1x aan. Wanneer u de eerste keer niet thuis bent, zal u een mail ontvangen en een kaartje met een ‘niet thuis’ code. Het pakketje zal pas weer aangeboden wordt na een keuze gemaakt te hebben met de eerder genoemde code. Het is ook mogelijk dat het pakketje bij de buren wordt afgegeven of dat je deze bij het dichtstbijzijnde pakketpunt kunt afhalen. Houdt in dit geval uw brievenbus in de gaten!

Is het mogelijk mijn bestelling op te halen?

Het is mogelijk om uw bestelling op te komen halen. U kunt dit tijdens het bestellen aangeven d.m.v. een Actiecode bij het winkelwagentje in te voeren. De code hiervoor is “shipping”. Met deze code zorgt u er voor dat de bestelling niet verzonden zal worden en in het magazijn van Boonkopen (Nieuw-Buinen) klaar zal worden gelegd om af te komen halen. Ook zullen er geen verzendkosten in rekening gebracht zullen worden. Zodra uw bestelling klaar ligt nemen wij contact met u op.

Waar moet ik rekening mee houden bij rembours?

Het is bij Boonkopen.nl mogelijk om een bestelling te laten verzenden onder rembours. Dit houdt in dat u, wanneer de bestelling geleverd word, moet betalen aan de pakketbezorger. Echter zitten hier wel voorwaarden aan verbonden. Helaas komt het regelmatig voor dat een rembours bestellingen niet serieus is. Gezien het feit dat de rembourskosten enorm hoog zijn, willen wij deze kosten bij een foutieve levering of een weigering voorkomen. Daarom doorlopen wij de volgende stappen.

  • Wanneer wij uw bestelling ontvangen zorgen wij er voor dat deze compleet is voor verzending.
  • Uw adres wordt d.m.v. een mail gecontroleerd en er wordt nogmaals gevraagd of u de order wilt ontvangen.
  • De order zal de volgende dag worden bezorgd onder rembours.

Wanneer het adres achteraf toch verkeerd blijkt te zijn, of een weigering plaats heeft gevonden, zullen wij deze kosten in rekening brengen. Het is niet de bedoeling om u als klant af te schrikken. Echter willen wij voortijdig deze controle uitvoeren, zodat u achteraf niet met onverwachte kosten zit.

De extra verzend/betaal kosten voor rembours bedragen € 12,50.