Ruilen en retourneren
Product(en) retourneren, hoe?
Om meerdere redenen kan een product geretourneerd worden. Het product valt tegen of u heeft een verkeerd product ontvangen. Beide situaties zijn zeer vervelend voor u. Via het online kopen, heeft u altijd recht op zicht. Dat betekend dat u 2 weken de tijd heeft om het product retour te zenden, en de verpakking, mag op normale wijze open gemaakt worden. Wanneer u de behoefte heeft om een product retour te zenden lees dan onderstaande stappen goed door en voorkom mogelijke teleurstellingen.
- U schrijft op het faktuur/pakbon de naam van rekeninghouder en het rekeningnummer waar u het geld op terug gestort wenst te krijgen.
- U stuurt uw pakket op naar Boonkopen, het adres vind u op de contact pagina of op de factuur.
- Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en akkoord bevinden, maken wij het orderbedrag minus de verzendkosten over. (let op: dit geldt ook bij gratis verzendingen).
Regels voor retourneren
- Retour zendingen moeten binnen 2 weken na berzorgdatum retour ontvangen zijn bij Boonkopen.
- Stuur het product retour zoals u het ontvangen heeft. Wij verzenden pakketten in een losse doos zodat de productverpakking niet beschadigd. Doe dit ook bij het retourneren zodat het product nog bruikbaar is (dus geen tape, plakband, stickers of andere materialen op het product of de verpakking hiervan bevestigen). onnodig opengescheurde verpakkingen welke op normale wijze geopend hadden kunnen worden geheel niet vergoed. Beschadigingen ontbrekende onderdelen of een artikelen met vlekken worden ook niet vergoed.
- Indien er beschadigingen en/of onderdelen ontbreken in het retour ontvangen pakket, kunnen wij geen geld terug storten.
Verkeerd artikel ontvangen?
Controleer altijd of de door u ontvangen bestelling hetzelfde is als wat u besteld heeft. Mocht u per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, dan wat u besteld heeft, willen wij u vragen het artikel binnen 14 dagen terug te sturen. Het is fijn om vooraf contact op te nemen met Boonkopen. U mag het artikel na overleg met Boonkopen gefrankeerd terug sturen.
De door u betaalde kosten voor het terugsturen van het verkeerde artikel worden na ontvangst van het pakket, wanneer dit aan de voorwaarden voldoet, teruggestort op een door u vermeld rekeningnummer.
Let op: het artikel moet in goede staat en indien mogelijk in originele verpakking worden teruggestuurd. Wij willen u ook verzoeken een kopie van de bijgevoegde pakbon mee terug te sturen.
Retourneren van beschadigde artikelen?
Neem graag contact met ons op alvorens een artikel te retourneren. Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen we u naar de veelgestelde vragen over Garantie.
U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen wettelijke voorwaarden retourneren binnen maximaal 14 dagen, dit mag zonder opgaaf van reden. De kosten van het retourneren zijn alleen voor ons indien het een verkeerd product betreft of een andere ons verwijtbare reden, neem in geval van twijfel contact met ons op. In alle andere gevallen zijn de kosten voor het retourneren voor u.
Let op! Als u een artikel buiten de gestelde voorwaarden dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neemt u in geval van twijfel alstublieft contact op met onze klantenservice. Vermelding van uw ordernummer versnelt onze service aanzienlijk.